De Ruimerij is ontstaan in 2008 nadat er in mijn directe kring op korte tijd verschillende dierbaren stierven en uiteindelijk de betreffende woningen leeggehaald dienden te worden. Al gauw merkte ik dat ‘Dat zo eenvoudig nog niet is’. Het is zeer tijdrovend om secuur te werk te gaan. Je wilt namelijk niet per ongeluk iets over het hoofd zien wat ook maar enigszins van betekenis geweest zou kunnen zijn voor de overledene en/of nabestaande. De verschillende eisen en richtlijnen van verhuurders, coöperaties of makelaars maken het er zeker ook niet gemakkelijker op.
Naarmate de tijd verstreek werd ik steeds vaker door mijn omgeving gevraagd om hen te ondersteunen bij het ontruimen van woningen na een overlijden of het organiseren van verhuizingen. Een busje en een aanhanger volgden spoedig. Ook de lokale makelaar wist inmiddels met regelmaat een beroep te doen op mijn opgedane expertise en ervaring met het ontruimen. Dit alles deed ik naast mijn reguliere baan. Ondertussen groeide ik als mens. Door van betekenis te kunnen zijn voor een ander, vaak in een periode van afscheid nemen en door de vele levensverhalen die het werk met zich mee brengt.
In 2021 besloot ik mijn baan in de financiële sector op te zeggen en mijn volledige aandacht te richten op de werkzaamheden en klanten van De Ruimerij. Ook hier kan ik mijn kennis van erfzaken, financiën en mijn achtergrond als mediator inzetten om onze klanten de beste service te bieden. Echter de grootse waarde zit hem voor mij in het persoonlijk contact. Het zien, het aanvoelen en weten wat er in een bepaalde situatie nodig is en dat op de juist te tijd kunnen bieden, brengt mij veel voldoening. Het van betekenis en meerwaarde kunnen zijn voor onze klanten is mijn drijfveer.
Empathisch en praktisch. En daar houden wij ons dagelijks grondig aan vast. Zodat elke ontruiming en verhuizing verloopt met de zorg en het respect die het verdient.
Joeri & team